ترس خیام و پاداش آزاد اندیشی و ازادگی

خیام را لعنت کرده و  کافر دانستند چرا گفت:       

صانع به جهان کهنه هم چو طرفی است                                آبی‌ است به معنی‌ و به ظاهر برفی است               

بازیچه کفر و دین به طفلان بگذار                         بگذر ز مقامی که خدا هم حرفی است    

از دیوان خیام چاپ هندوستان ۱۹۵۷ در هیچ یک از نسخه‌ های چاپ در ایران اجازه رسمی چاپ این دو بیتی‌ داده نشده. شاید عربی‌ خیام به آن حدی نبوده که بفهمد و بترسد از  اللّهُمَّ إِنِّي أتُوْبُ إِلَيْكَ مِنْهَا لاَ أَرْجِعُ إِلَيْهَا أَبَدا

من خودم  هم  نمیدانم  که چه  شد! از خیام شروع  شد ه  و  میخواد که به خدا برسه . چیزی را که میدانم این است که این خدای دانا و توانا که دنیا را در عرض ۶ روز درست کرده چرا نگران است که امت نادان دانا و با شعور شوند ، چرا دیگر اندیشی و سوال را با ترس از سوخته شدن در آتش جهنم خنثا میکند؟ حالا به دار کشیدن تو این دنیا وسیله مامورینش بجای خود.

از ۱۱۴ سوره در قرآن مجید فقط یک سوره است که با اظهار  بنده گی  و ستایش   از بخشش , مهربانی , عدالت، و رحمت الله با چنین گفته های  شروع نمیشود: در اول ۱۱۳ سوره خدا به بنده و عبدالله میگوید چقدر من خوب هستم، چه قدر مهربانم، چه قدر من عادلم، چه قدر بذل و بخشش دارم. و با خط ریز میگوید همه اش شرط و شروط دارد.

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَـٰنِ الرَّحِيم،   ,الْحَمْدُ لِلَّهِ رَبِّ الْعَالَمِينَ ،   الرَّحْمَـٰنِ الرَّحِيمِ

ولی‌ خداوند بخشنده و مهربان آیه  های دیگری هم نازل کرده ا‌ند که از عدالت و بذل و بخشش خود به این  امت که  بنده گی  و بردگی  را حق خودش میداند نشان میدهد. میگوید  که همه هستی‌ این مخلوق نادان، بدون فهم و شعور ، و فرو مایه  از آن خالق است تا این برده جرات پاره کردن بند های بردگی خود را نداشته باشد. بمانند تمام احکام الله حکمتی دارد  و  در این هم حکمتی است و برای همین است که این مخلوق ذلیل که به نادانی و بردگی خود ایمان دارد توانای فکر کردن و  اجازه سوال کردن را  ندارد.

به این بنده، به این مخلوق ذلیل ، و به این برده احکام و روایت فروشان راه و روش بند ه  گی را خوب یاد داده اند.  میگویند  اگر بچه هایت  گرسنه میمانند مهم نیست، اگر در زمستان سرد شان است و لباس گرمی ندارند مهم نیست، پول هایت را بر دار و یک وامی هم بگیر ، آفتابه اسلامی را زیر بغلت بگذار و برو عربستان و دیوانه وار دور یک تکه سنگ سیاه که معلوم نیست از کجا آماده است چرخ بزن تا الله راضی شود و جأی برای بنده ذلیل و بدون چاره ای مثل تودر  بهشت با یک حوری تر گل ور گل ذخیره کند. انشا الله! البته استکبار جهانی، سیاست آمریکای و  دست نشان ده های امپر یالیست های یهودی و شاهان نا مسلمان عرب  هم در کارند که این بنده و برده فرو مایه و ذلیل به آسمان هفتم و بهشت برین نرسد. ولی‌ خب، جهاد و کمر بند پر از مواد منفجره پلاستیکی برای همین کار است.

در مورد آیات زیر اگر سوالی هست، یا عربی‌ شما کمی‌ زنگ زده است،  از کسی‌ که در احکام و اساس فلسفه اسلام تخصص دارد و مسلما قران مجید را با صلاحیت میتوانند تفسیر کند بپرسید، این ملا های صاحب نظر مثل  مور و ملخ همه جا هستند.  با عبا و عمامه، یا  از نوع فکلی با  کت   و  شلوار  دست  دوز ایتالیای  ،  البته از عمق و وسعت علم و دانش همه جانبه حجت ال اسلام های  تازه  عمامه ای و  تازه  از فیظیه  بیرون آمده هم  که هر  گونه سوال و مساله اخلاقی، اجتماعی ، نظامی، سیاسی،  اقتصادی ،  جنسی‌ و  سکسی، والبته  دینی  رااز   عالم غیب میدانند بهره مند باید شد.

وَقَاتِلُوا فِي سَبِيلِ اللَّهِ الَّذِينَ يُقَاتِلُونَكُمْ وَلَا تَعْتَدُوا ۚ إِنَّ اللَّهَ لَا يُحِبُّ الْمُعْتَدِينَ2:190

وَاقْتُلُوهُمْ حَيْثُ ثَقِفْتُمُوهُمْ وَأَخْرِجُوهُم مِّنْ حَيْثُ أَخْرَجُوكُمْ ۚ وَالْفِتْنَةُ أَشَدُّ مِنَ الْقَتْلِ ۚ وَلَا تُقَاتِلُوهُمْ عِندَ الْمَسْجِدِ الْحَرَامِ حَتَّىٰ يُقَاتِلُوكُمْ فِيهِ ۖ فَإِن قَاتَلُوكُمْ فَاقْتُلُوهُمْ ۗ كَذَ‌ٰلِكَ جَزَاءُ الْكَافِرِينَ2:191                 

فَإِنِ انتَهَوْا فَإِنَّ اللَّهَ غَفُورٌ رَّحِيمٌ2:192    

وَقَاتِلُوهُمْ حَتَّىٰ لَا تَكُونَ فِتْنَةٌ وَيَكُونَ الدِّينُ لِلَّهِ ۖ فَإِنِ انتَهَوْا فَلَا عُدْوَانَ إِلَّا عَلَى الظَّالِمِينَ2:193

إِنَّ الَّذِينَ كَفَرُوا بِآيَاتِنَا سَوْفَ نُصْلِيهِمْ نَارًا كُلَّمَا نَضِجَتْ جُلُودُهُم بَدَّلْنَاهُمْ جُلُودًا غَيْرَهَا لِيَذُوقُوا الْعَذَابَ ۗ إِنَّ اللَّهَ كَانَ عَزِيزًا حَكِيمًا4:56

مُّذَبْذَبِينَ بَيْنَ ذَ‌ٰلِكَ لَا إِلَىٰ هَـٰؤُلَاءِ وَلَا إِلَىٰ هَـٰؤُلَاءِ ۚ وَمَن يُضْلِلِ اللَّهُ فَلَن تَجِدَ لَهُ سَبِيلً     4:143

إِنَّمَا جَزَاءُ الَّذِينَ يُحَارِبُونَ اللَّهَ وَرَسُولَهُ وَيَسْعَوْنَ فِي الْأَرْضِ فَسَادًا أَن يُقَتَّلُوا أَوْ يُصَلَّبُوا أَوْ تُقَطَّعَ أَيْدِيهِمْ وَأَرْجُلُهُم مِّنْ خِلَافٍ أَوْ يُنفَوْا مِنَ الْأَرْضِ ۚ ذَ‌ٰلِكَ لَهُمْ خِزْيٌ فِي الدُّنْيَا ۖ وَلَهُمْ فِي الْآخِرَةِ عَذَابٌ عَظِيمٌ5:33            

قُلْ إِنِّي أَخَافُ إِنْ عَصَيْتُ رَبِّي عَذَابَ يَوْمٍ عَظِيمٍ6:15              

وَتَمَّتْ كَلِمَتُ رَبِّكَ صِدْقًا وَعَدْلًا ۚ لَّا مُبَدِّلَ لِكَلِمَاتِهِ ۚ وَهُوَ السَّمِيعُ الْعَلِيمُ6:115                      

وَأَعِدُّوا لَهُم مَّا اسْتَطَعْتُم مِّن قُوَّةٍ وَمِن رِّبَاطِ الْخَيْلِ تُرْهِبُونَ بِهِ عَدُوَّ اللَّهِ وَعَدُوَّكُمْ وَآخَرِينَ مِن دُونِهِمْ لَا تَعْلَمُونَهُمُ اللَّهُ يَعْلَمُهُمْ ۚ وَمَا تُنفِقُوا مِن شَيْءٍ فِي سَبِيلِ اللَّهِ يُوَفَّ إِلَيْكُمْ وَأَنتُمْ لَا تُظْلَمُونَ8:60                             

وَمَا كَانَ هَـٰذَا الْقُرْآنُ أَن يُفْتَرَىٰ مِن دُونِ اللَّهِ وَلَـٰكِن تَصْدِيقَ الَّذِي بَيْنَ يَدَيْهِ وَتَفْصِيلَ الْكِتَابِ لَا رَيْبَ فِيهِ مِن رَّبِّ الْعَالَمِينَ10:37            

يَمْحُو اللَّهُ مَا يَشَاءُ وَيُثْبِتُ ۖ وَعِندَهُ أُمُّ الْكِتَابِ13:39               

سَرَابِيلُهُم مِّن قَطِرَانٍ وَتَغْشَىٰ وُجُوهَهُمُ النَّارُ14:50                

قَالَ كَلَّا ۖ فَاذْهَبَا بِآيَاتِنَا ۖ إِنَّا مَعَكُم مُّسْتَمِعُونَ 16 فَأْتِيَا فِرْعَوْنَ فَقُولَا إِنَّا رَسُولُ رَبِّ الْعَالَمِينَ 17 أَنْ أَرْسِلْ مَعَنَا بَنِي إِسْرَائِيلَ  18قَالَ أَلَمْ نُرَبِّكَ فِينَا وَلِيدًا وَلَبِثْتَ فِينَا مِنْ عُمُرِكَ سِنِينَ  19وَفَعَلْتَ فَعْلَتَكَ الَّتِي فَعَلْتَ وَأَنتَ مِنَ الْكَافِرِينَ  20قَالَ فَعَلْتُهَا إِذًا وَأَنَا مِنَ الضَّالِّينَ 21 فَفَرَرْتُ مِنكُمْ لَمَّا خِفْتُكُمْ فَوَهَبَ لِي رَبِّي حُكْمًا وَجَعَلَنِي مِنَ الْمُرْسَلِينَ  22وَتِلْكَ نِعْمَةٌ تَمُنُّهَا عَلَيَّ أَنْ عَبَّدتَّ بَنِي إِسْرَائِيلَ 23قَالَ فِرْعَوْنُ وَمَا رَبُّ الْعَالَمِينَ  24قَالَ رَبُّ السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْضِ وَمَا بَيْنَهُمَا ۖ إِن كُنتُم مُّوقِنِينَ 26:15-24  

92وَقِيلَ لَهُمْ أَيْنَ مَا كُنتُمْ تَعْبُدُونَ  93مِن دُونِ اللَّهِ هَلْ يَنصُرُونَكُمْ أَوْ يَنتَصِرُونَ  94فَكُبْكِبُوا فِيهَا هُمْ وَالْغَاوُونَ26:92-94       

62أَذَ‌ٰلِكَ خَيْرٌ نُّزُلًا أَمْ شَجَرَةُ الزَّقُّومِ 64 إِنَّهَا شَجَرَةٌ تَخْرُجُ فِي أَصْلِ الْجَحِيمِ37:62,64            

 42 فِي سَمُومٍ وَحَمِيمٍ   43وَظِلٍّ مِّن يَحْمُومٍ  56:42-43           

فَشَارِبُونَ عَلَيْهِ مِنَ الْحَمِيمِ56:54

وَلَا طَعَامٌ إِلَّا مِنْ غِسْلِي 69:36